type='text/javascript'/> Gamziş Mutfakta: LİMONLU CHEESECAKE

11 Aralık 2013 Çarşamba

LİMONLU CHEESECAKE

Hayaldi gerçek olduuuu:)diyerek başlıyorum gerçekten de öyle ne kadar da kolaymış yahu cheesecake yapmak. Maliyet mi çoook az 10 dilim civarı çıktı. Hadi tarife geçelim beyler bayanlar:)

 















Malzemeler

  •  2 paket Burçak buskivi 
  • 100 gram tereyağı
  • 1 buçuk su bardağı toz şeker
  • 800 gram labne peyniri (ben A101 de bulunan markalı olmayan bir ürün aldım o açıdan fiyat olarak çok makuldu aynı zamanda tadı muhteşemdi)
  • 1 paket Krema (süt kreması tikveşli)
  • 4 adet yumurta
  • 2 adet limon
  • 1 çorba kaşığı nişasta
  • 1 çay kaşığı zerdeçal ya da safran

Tarif

Önce burçak buskivileri iki kat buzdolabı poşetine koydum ve oklavayla iyice ezdim, bir taraftan da tereyağını erittim. Ezilmiş buskivilerle tereyağını iyice karıştırdım sonrasında kelepçeli tepsiye yağlı kağıt serip buskivileri üzerine bastırarak yaydım. Buzdolabında dinlenmeye bıraktım yaklaşık yarım saat. Diğer taraftan iç harcını hazırlamaya başladım, labne peynirleri geniş kaseye aldım üzerine krema ve şekeri de ilave ederek blenderla iyice karıştırdım 3 dk kadar. Daha sonra burası önemli, yumurtaları tek tek kırarark herbirini 2 dk kadar çırptım ve harcım hazır hale geldi. Buzdolabından çıkardığım buskivilerin üzerine harcımı boca ettim ve 180 derecelik fırına verdim. Fırını sürekli kontrol etmeniz gerekiyor. Parmağınızla cheesecake inize dokunun ne zaman cheesecake dairesinin kenarlarından merkeze doğru sertleşme olduysa, o zaman cheesecakeinizi çıkarın, biraz oda sıcaklığında kaldıktan sonra buzdolabında 3-4 saat kadar bekletin. Buzdolabına vermeden sos tarifini de yapayım hemen. 1 adet limonun suyunu sıkın diğer limonuda kare kare doğrayın. Tavada kare kare limonlarınızı soteliyormuş gibi bi kaç dk çevirin üzerine limon suyunu ve arzu ederseniz rendelenmiş limon kabuklarını da ekleyin. Diğer taraftan nişastayı yarım çay bardağından daha az suyla iyice ezin ve tam tavada limon sosunuz kaynarken ilave edin. Renginin daha sarı olması için safran ya da zerdaçal kullanabilirsiniz. Bir taşım kaynattıktan sonra kapatın. Sosu cheesecakei dolaba vermeden üzerinde gezdirin.

Afiyet olsun.



Hiç yorum yok :

Yorum Gönder